ПОЛОЖЕННЯ
про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у КОМУНАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ «ДНІПРОРУДНЕНСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ «СВІТОЧ» ДНІПРОРУДНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ВАСИЛІВСЬКОГО РАЙОНУ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ


Умови доступності закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами

  • Діти з особливими потребами можуть здобувати в нашій школі  освіту за індивідуальною (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж) формою навчання. Для них також організовується інклюзивне навчання за денною формою здобуття освіти.
  • І поверх, 2 пандуса, медіатека, ресурсна кімната, туалет.
  • Адміністрація, педколектив школи працюють над створенням інклюзивного освітнього простору для дітей з особливими  освітніми потребами: постійно вдосконалюється навчально-матеріальна база кабінетів, їх естетичне оформлення.
  • Діти з ООП мають можливість отримання кваліфікованої допомоги спеціалістів: логопеда, соціального педагога,  практичного психолога. 
  • Облаштована медіатека
  • Учителі сприяють участі дітей з ООП  та учнів, для яких організоване індивідуальне та інклюзивне навчання  у позакласній, позашкільній роботі, повноцінному спілкуванні з дітьми-однолітками.

ПОЛОЖЕННЯ про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в КЗ «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «Світоч» ДМР ВР ЗО

Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти (постанова КМУ від 15.09.2021р. №957):

Привіт, це довідник безбар’єрності

Цифрова інклюзія: Перший yкраїномовний додаток Digital Inclusion для безбар’єрного спілкування всіх

Зміни, які відбуваються у суспільстві, стосуються також і закладів освіти, потребуючи адаптації освітнього середовища та освітнього процесу до потреб кожної людини. Тому заклад освіти має забезпечувати максимально зручне для всіх учасників освітнього процесу середовище, яке відповідає основним принципам інклюзивної освіти, рівності та поваги до прав людини.
Універсальний дизайн у сфері освіти – дизайн предметів, навколишнього середовища, освітніх програм та послуг, що забезпечує їх максимальну придатність для використання всіма способами без необхідної адаптації чи спеціального дизайну (пункт 28 частини 1 статті 1 Закону України “Про освіту”) 

Дорожня карта закладу по розробці та реалізації моделі інклюзивної освіти

Матеріали педагогічної ради з теми:
“Інклюзивна освіта – вимога, покликана часом. Особливий маршрут чи модний вираз” (Навчання дітей з особливими освітніми потребами. Індивідуальний підхід, психологічний супровід) 2014р.

Презентація 
Доповідь

Матеріали педагогічної ради з теми:
«Безбар’єрне середовище закладів освіти. Впровадження інклюзії як освітньої інновації» 27.01.2022 р. в КЗ «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «Світоч» ДМР ВР ЗО

Поради соціального педагога

Поради практичного психолога

Поради медичного працівника

Корекційні технології, методики та методи у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами

Бібліотека рекомендує

 В закладі освіти бібліотека є завжди осередком інформаційної та просвітницької роботи. Питання щодо інклюзії не є винятком. В 2020-2021 навчальному році було оформлено стенд “Інклюзія у запитаннях”, розроблено два рекомендаційних списка у вигляді буклетів (для вчителів щодо науково-методичної літератури та список художної літератури для учнів). Бібліотекарі Сокол С.В., Вандяк Т.А. протягом року проводили бібліотечні уроки, години спілкування. До всесвітнього дня глухих 27 вересня, сліпих – 13 листопада, дня білої трості – 15 жовтня, інваліда – 3 грудня, аутиста – 2 квітня було організовано тематичні інформаційні виставки з метою поширення інформації серед учнів закладу. Розпочато створення банку відеосюжетів просвітницького характеру на Google диску.

Для батьків