Яка наука може бути благородніша … корисніша для людства, ніж математика?
Б. Франклін |
|
![]() |
Голубєва Світлана Анатоліївна, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель математики, педагогічний стаж – 33 роки, кваліфікаційна категорія – спеціаліст вищої категорії, вчитель-методистДетальніше |
![]() |
Дубінець Тетяна Олександрівна вчитель математики, педагогічний стаж – 23 роки, кваліфікаційна категорія – спеціаліст І категоріїДетальніше |
![]() |
Саприкіна Дар’я Романівна вчитель математики, інформатики, педагогічний стаж – 3 роки, кваліфікаційна категорія – спеціалістДетальніше |
![]() |
Ракша Олена Сергіївна, вчитель математики, педагогічний стаж – 21 рік, кваліфікаційна категорія – спеціаліст вищої категоріїДетальніше |
![]() |
Садова Алла Іванівна, вчитель фізики, педагогічний стаж – 31 рік, кваліфікаційна категорія – спеціаліст вищої категоріїДетальніше |
![]() |
Швець Валерія Олегівна, вчитель математики, педагогічний стаж – 2 роки, кваліфікаційна категорія – спеціаліст |
![]() |
Яхно Тетяна Іванівна, вчитель математики, педагогічний стаж – 40 років кваліфікаційна категорія – спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист, “Відмінник освіти України”Детальніше |
![]() |
Асєєв Володимир Іванович вчитель інформатики, фізики, педагогічний стаж – 28 років, кваліфікаційна категорія – спеціаліст вищої категорії |
![]() |
Ткаленко Наталія Володимирівна вчитель інформатики, педагогічний стаж – 10 років, кваліфікаційна категорія – спеціаліст ІІ категоріїДетальніше |
Хабренко Олена Михайлівна,
вчитель інформатики,
педагогічний стаж – 29 років,
кваліфікаційна категорія – спеціаліст вищої категорії,
вчитель-методист,
переможець районного конкурсу “Вчитель року 2001”,
Інформатика як предмет з’явилась у школах в 1985 році. Державна програма з інформатики передбачала вивчення інформатики з 10 класу (тільки з 2009 року з 9-го) по 1-2 години. Але адміністрація нашої школи на чолі з Грабовцем Г.А. ще 10 років тому зрозуміла, що за інформатикою, комп’ютерами – майбутнє та усвідомила недостатність навчання інформатики тільки старшокласників. Вона бачила необхідність зниження віку учнів, які починають вивчати інформатику. Перші 3 кабінети інформатики були обладнані на кошти вчителів, батьків, спонсорів та Дніпрорудненської міської ради в той час, коли держава тільки почала постачати в школи комп’ютерні класи. Наші учні першими в районі почали вивчати інформатику з п’ятого класу за авторською програмою наших вчителів інформатики Іванова Є.О, Іванової Т.І., Хабренко О.М. Ця програма включала як навчання технологічним навичкам, так і формування логіко-алгоритмічного стилю мислення.
Всі бажаючі діти могли займатися додатково в комерційних групах у вихідні дні. І таких було чимало, особливо з прилеглих сіл, де ще не було можливості навчатися комп’ютерній грамотності. При цьому, ці заняття були не просто проведенням часу за комп’ютером. Діти отримували свідоцтво про закінчення курсів «Користувач ПК».
У нашій школі першими в районі стали використовувати комп’ютер не тільки на уроках інформатики, а як засіб вивчення інших предметів. На базі нашої школи був відкритий експериментальний майданчик та працювала творча група „Використання комп’ютерної техніки при вивченні основ наук ”.
Та для цього потрібно було підвищити комп’ютерну грамотність, перш за все, вчителів. Для цього, за наказом директора, проводились курси у вільний від уроків час, на канікулах і після уроків. Продовженням навчання стали тренінги за програмами „Партнерство в навчанні ” та „Intel. Навчання для майбутнього ”, за допомогою яких здійснюється інтеграція новітніх інформаційних технологій у навчально-виховний процес. На сьогоднішній день 95% вчителів нашої школи стали випускниками цих програм та застосовують свої знання на практиці. Наша школа є базовою в районі з проведення для вчителів таких тренінгів.
Вчителі інформатики підвищують свій професіоналізм і намагаються бути в курсі новинок в інформаційних технологіях. Саме семінари, тренінги, які вони відвідують і самі проводять, цьому сприяють.
В нашій школі завучі та директор першими стали застосовувати комп’ютери в управлінській діяльності. Наша школа була першопроходцем в районі по створенню єдиного інформаційного простору. Всі комп’ютери об’єднані в мережу, кожен член шкільного колективу має свій профіль, всі дані про кожного занесені в базу даних.
Курси «Користувач ПК», «Оператор ПК», «Оператор комп’ютерного набору» пройшли близько тисячі мешканців нашого міста і прилеглих сіл. Більше 10 років проводяться ці курси на базі нашої школи. По закінченні школи учні отримують разом з атестатом свідоцтво про отримання професії «Оператор комп’ютерного набору ІІ категорії»
Останнім часом з’явилася нова категорія культури – інформаційна. І, маючи величезний досвід у викладанні, наші вчителі інформатики визначили структуру предмета інформатики, який розглядається як систематичний курс, безперервно розвиває знання школярів в області інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій. У нашій школі знайомство з комп’ютером відбувається з першого класу. Школярі, працюючи на комп’ютері, навчаються азам комп’ютерної графіки. Крім цього, на уроці інформатики учні навчаються за програмами «Сходинки до інформатики» та „Шукачі скарбів ”, які сприяють формуванню алгоритмічного та логічного мислення. Починаючи з п’ятого класу, учні вивчають текстовий редактор, виконують завдання з текстом, що розвивають творчі здібності учнів, працюють у графічному редакторі, знайомляться з операційними системам и та основами алгоритмізації в програмі „Логосвіти”. Протягом сьомого та восьмого класу учні вивчають курс інформатики, який в основному містить знайомство з алгоритмізацією та застосуванням мови програмування Pascal при вирішенні алгоритмічних завдань.
У зв’язку з введенням профільного навчання, на старшій ступені школи вводяться спецкурси з інформатики. Такі як „Візуальне програмування ”, „Основи веб-дизайну”, «Створення комп’ютерних презентацій», «Основи комп’ютерної графіки».
Наша школа є беззаперечним лідером в районі на олімпіадах з програмування, веб-дизайну. Багато учнів були призерами обласних змагань юних програмистів, а Степанова Наталя й призером Всеукраїнського туру. І всі ці перемоги, звичайно, завдяки наполегливій роботі учнів разом із своїм вчителем Івановим Є.О.
Знання, які отримують наші випускники з інформатики, часто дивують викладачів вищих учбових закладів. І, почувши відповідь на питання „А в якій школі ви навчалися?” – „ в Дніпрорудненській другій» , – вони вже не дивуються.
.
Т.Іванова, О.Хабренко (із книги “40 років успіху”)
Математику слід вивчати у школі ще й із тією метою, щоб здобуті тут знання були достатні для звичайних потреб у житті.
М.І. Лобачевський
Математика для майбутніх будівничих України будь – якого профілю – це фундамент, основа, підвалини знань, що необхідні кваліфікованому спеціалісту високого рівня. Саме математика виховує найвищий ступінь логіки мислення, глибшого наукового підходу до осмислення реальності розмаїтих та складних задач, які виникають у реальних практичних ситуаціях.
І виникають запитання. А як же найефективніше підійти до вивчення математики? Як краще, глибше, впевненіше оволодіти скарбами математики, використати ці знання в майбутній професійній діяльності, враховуючи при цьому швидкий розвиток науки та техніки, комп’ютерних технологій, що постійно дають виклик новому, як у свідомості кожної людини, так і в розвитку сучасного цивілізованого суспільства?
Над вирішенням цих питань в школі працює потужний, висококваліфікований колектив вчителів математики, який намагається так викладати математику, щоб діти, сприймаючи предмет як засіб пізнання практичного досвіду людини, його впорядкування, бачили в ній «найвищу філософську науку», яка захопила б їхню уяву силою людського розуму, дала пізнати насолоду відкриттів, пробудила бажання знати, творити.
Методичне об’єднання вчителів завжди знаходяться у постійному творчому пошуку.
З метою забезпечення міцного і свідомого оволодіння учнями системою математичних знань, в нашій школі створені класи з поглибленим вивченням математики.
Перший такий клас був сформований у 1976 році.
З 1983 року поглиблене вивчення математики було впроваджене з 8 класу.
Створення класів з поглибленим вивченням математики дає змогу виявити і розвинути творчі здібності учнів, поглиблено оволодіти ними системою знань і умінь, забезпечує ранню профілізацію, формує готовність до свідомого вибору майбутньої професії, навички самостійної, науково-дослідної роботи.
Навчання учнів у класах з поглибленим вивченням математики дає позитивні результати. Так учні цих класів першими взяли участь в Internet-олімпіадах, біля 60% беруть участь в шкільних предметних олімпіадах, займають призові місця в районних, є учасниками обласних. Інтелектуальний потенціал учнів школи плекається Малою Академією Наук (МАН). Кращі представники її ставали переможцями районних конкурсів та брали участь в обласних. 25% учнів беруть участь у міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру».
Одним із критеріїв успішної роботи колективу вчителів математики з формування інтелектуальних умінь учнів є вступ випускників до вищих навчальних закладів. Так у 2009 році, за результатами зовнішнього незалежного оцінювання з математики, 50% учнів 11-Б класу (з поглибленим вивченням математики, вчитель Яхно Т.І.) показали високий рівень навчальних досягнень, 20% – достатній, що дало змогу всім, 21 учню, вступити до вищих навчальних закладів.
Випускники класів з поглибленим вивченням математики успішно захистили дисертації, теми яких тісно пов’язані з математикою: у 2006 році – Святний Дмитро, у 2008 році – Баришенко Олена.
Час не стоїть на місці. Змінюється соціальне замовлення, а тому колектив вчителів математики гнучко реагує на запити часу, варіює, шукає кращі, ефективніші шляхи і методи для реалізації поставленої мети, вивчає й застосовує прогресивний педагогічний досвід, новітні технології.
С.Оляніна, С.Голубєва (із книги “40 років успіху”)