Школа “Світоч” є учасником впровадження проєкту “Безпечний простір: комплексна психосоціальна підтримка українських шкіл в умовах війни», організований Державною службою якості освіти України спільно з Міністерством освіти і науки України.
ВПРОВАДЖЕННЯ корекційно – розвиткової ПРОГРАМИ з формування стресостійкості в дітей «БЕЗПЕЧНИЙ ПРОСТІР».
У закладі стартувала програма «БЕЗПЕЧНИЙ ПРОСТІР». Метою якої є підвищення стійкості до переживання наслідків стресу дошкільнятами і школярами після психотравмувальних подій. Суттєвою перевагою програми є корисність її застосування навіть через рік після травматичної події. Три основні складові програми спрямовані безпосередньо на дітей, батьків і педагогів. Пропонована програма побудована як на науково обґрунтованих рекомендаціях, визнаних на міжнародному рівні, так і на практичному досвіді роботи авторів з дошкільнятами, школярами, їхніми батьками і вчителями, які перебували в зоні військового конфлікту.
Реалізує програму «БЕЗПЕЧНИЙ ПРОСТІР» шкільний психолог – ОЛЕНА Верещака.
Програма «Безпечний простір»
В нашій школі розпочалися заняття за програмою «Безпечний простір». Для реалізації програми сформована група з 13 дітей, віком 11-12 років (6 клас). На наших заняттях ми ближче знайомимося з дітьми, спілкуємося, вчимося керувати власними емоціями, запобігати конфліктним ситуаціям, вчимося бути стресостійкими і створюємо свій «Безпечний простір». Програма розрахована на проведення семи занять.
Тема першого заняття «Встановлення контакту». На цьому занятті ми ближче знайомилися один з одним, створили правила роботи нашої групи. Вправа «Чому ми тут? Що нас об’єднує?» показала, що між учасниками групи багато спільного: спільних інтересів, захоплень, мрій і думок. Вигадали свій «Ритуал групи» і тепер повторюємо його на кожному занятті.
Тема другого заняття «Вивчення потреб». На цьому занятті ми обговорювали тему здоров’я. Що означає бути здоровим? Над цим питанням працювали діти все заняття. Розглядали види здоров’я, умови, щоб бути фізично, психічно і соціально здоровими. За допомогою анкетування визначили ті аспекти, на які треба звернути увагу кожному.
Під час третього заняття «Вчимося керувати реакціями» говорили про різні емоційні реакції, які можуть бути в дітей та підлітків після важких подій. Дійсно, коли трапляється нещастя, важко всім. Це нормально почуватися по-різному після таких подій. Усі ці реакції повністю нормальні, це події, з якими ми іноді стикаємося, ненормальні. Разом з дітьми вчилися використовувати власну уяву та тіло для опанування складних емоцій і почуттів, з якими іноді стикаємося. Дітям дуже сподобалася вправа на заземлення, на відчуття опори «Дерево». Вправи, яких ми навчалися на занятті, можна використовувати тоді, коли необхідно опанувати свої почуття, пов’язані зі спогадами. Потрібно пам’ятати, що ми відчуваємо нормальні реакції на ненормальні події.
Четверте заняття «Навички розв’язання конкретних проблем». Розбиралися з видами конфліктів, визначили шляхи подолання конфліктів, які якості характеру можна в собі виховати, щоб уміти уникати конфліктів. Вчилися визначати настрій та емоції людини за мімікою, жестами, позою. За допомогою мови тіла можна легко зрозуміти настрій іншої людини. Щоб навчитися конструктивно, без ускладнень розв’язувати конфліктні ситуації, опрацювали чотирикрокову модель розв’язання конфліктів. Дітям подобаються вправи-енерджайзери (вправи на напруження та розслаблення м’язів). Кожного заняття знайомимося ближче і дізнаємося багато цікавих фактів один про одного. На цьому занятті гра «Дві правди, одна брехня» розкрила багато нового в кожному з учасників групи.
П’яте заняття «Посилення ролі позитивних активностей». Іноді здається, що нам нічого робити і що все найцікавіше відбувається в комп’ютері чи інтернеті (спілкування, ігри, новини), проте на заняття згадали, що досить багато приємних справ можемо робити з іншими чи самостійно поза межами онлайн простору. Якщо робитимемо приємні для себе речі, дуже скоро ми почнемо почуватися набагато краще. Бажаємо наповнювати своє життя приємними справами та враженнями!
Сьогодні пройшло шосте, передостаннє заняття «Навчання позитивного мислення». Разом обговорювали, як наші думки впливають на те, як ми почуваємося та сприймаємо світ. Якщо ми навчимося формулювати та обирати позитивні думки, то зможемо впливати на свою поведінку сьогодні й на майбутнє, яке нас очікує. Працювали з метафоричними картами, моделювали різні життєві ситуації, вчилися позитивно мислити. Вчиться мислити позитивно та наповнюйте своє життя яскравими фарбами!
Безпечний простір створено! Сьогодні (27.12.2023 р.) пройшло останнє сьоме заняття «Відновлення соціальних контактів». Говорили про дружбу і справжніх друзів, ділилися досвідом і думками, розповідали про своїх близьких друзів та про спільні інтереси. Хочеться подякувати учасникам групи за те, що ділилися своїми почуттями, думками та враженнями, підтримували і підбадьорювали одне одного. Сподіваюся, що ті знання та досвід, здобутий на наших зустрічах, стануть у пригоді.
З прийдешніми святами! Разом ми сила!
Разом з учнями 4 класу розпочали створювати свій “безпечний простір”. Спілкувалися, співали, грали і малювали. Подарували один одному гарні емоції та покращили свій настрій.
Школа “Світоч”! Безпечний простір.
Сьогодні (06.02.24) говорили про реакції, вчилися ними керувати. Дізналися про спогади, які можуть заважати, про те, як з ними справлятися. Уявили своє “безпечне місце”, де ми завжди почуваємося в безпеці.
Бережіть себе та своїх близьких!
13.02.24р.
Тема заняття “Навички розв’язання конкретних проблем”. Говорили про види конфліктів та способи їх розв’язаня, ділилися досвідом та вчилися знаходити рішення до повсякденних конфліктів.
Бережіть себе та своїх близьких!
20.02.2024р.
Школа “Світоч”! Безпечний простір!
П’яте заняття “Позитивні активності”. Сьогодні говорили про те, як отримувати задоволення щодня, якими приємними справами можна наповнювати своє життя.
Не забувайте, що наші почуття залежать від наших думок і поведінки. Якщо робитимемо приємні справи, дуже скоро почуватимемося набагато краще!
Бережіть себе та щодня робіть приємні речі для себе!
Школа “Світоч”! Безпечний простір.
27.02.24р. Шосте заняття “Позитивне мислення”. Як думки впливають на наше самопочуття? Важливо та корисно навчитися керувати негативними думками та змінювати їх на корисні. Позитивне мислення покращує наш настрій, наш психологічний та фізичний стан.
Все буде добре! Все буде Україна!
05.03.2024